Ispiši ovu stranicu

Testirajte vaše mogućnosti kod vježbanja

KAKO MOŽEMO SAMI  ODREDITI  INTENZITET VJEŽBANJA ILI  AKTIVNOSTI?

Prema tradicionalnim stavovima u  kineziologiji preporuča se vježbati intenzitetom između 60% i 80% individualne rezerve pulsa srca što odgovara  60%-85% individualnog maksimalnog primitka  kisika za poboljšanje aerobičke izdržljivosti.

Rezerva pulsa srca jednaka je razlici između individualne maksimalne frekvencije srca i frekvencije srca u mirovanju. Maksimalnu frekvenciju srca možemo odrediti testiranjem, ili se procjenjuje prema dobi budući se ona smanjuje sa dobi bolesnika.

Maksimalna frekvencija srca = 220 minus dob bolesnika

Ako bolesniku koji ima 65 godina preporučimo kondicione aerobičke aktivnosti do 60% maksimalne frekvencije pulsa, izračun je slijedeći:
Maksimalna frekvencija pulsa  220-65=155, a 60% te vrijednosti je 93 otkucaja kojeg maksimalno trebamo postići  kada hodamo ili vozimo bicikl . Taj postotak možemo povećavati kako  postajemo kondiciono  spremniji.
Puls ili bilo ćemo lako izmjeriti u predjelu ručnog zgloba pipanjema, a potrebno ga je povremeno kontrolirati i za vrijeme aktivnosti .

Tablica  izračunatih vrijednosti dozvoljenih maksimalnih otkucaja srca (60% i 85%) za pojedinu

Godine

Maksimalni otkucaiji srca

 

60%

85%

30

114

161

40

108

153

50

 102

144

60

96

136

70

90

127

80

84

119

Upozorenje - metodu određivanja maksimalnog rada srca ne smijemo koristiti:

  • ako se koriste lijekovi koji mijenjaju frekvenciju srca
  • ako imamo pace maker
  • ako imamo fibrilaciju atrija

U tim slučajevima se treba posavjetovati s kardiologom.